lauantai 3. syyskuuta 2011

Hullun naisen hullut harrastukset

















Olen ehkä vanhanaikainen ja jollakin tavalla omituinen, ja kun näitä tähän postaukseen lataamiani kuvia katsoo, niin ehdottomasti hullu! Mutta esittelenpä tässä pari minulle niin rakasta harrastusta, että ette saisi minua lopettamaan näitä vaikka maksaisitte miljoonan. Tai vaikka kaksi. :)

Olen harrastanut kirjeenvaihtoa niin pitkään kuin kynä on pysynyt kädessä, eikä edes nykyteknologia sähköposteineen ja facebookeineen ole saanut minut tästä harrastuksesta luopumaan. Ei vaan ole mitään parempaa kuin löytää pullea kirjekuori postilaatikosta, ja istahtaa sohvan nurkkaan lukemaan kuulumisia hyvältä ystävältä! Ja tietty puolet huvista tulee aina siitä kun saa ottaa hetken ihan itselleen, keräillä kynät, paperit ja ajatuksensa, ja vastata saapuneeseen kirjeeseen. Tällä hetkellä pisimmät kirjeenvaihdot ovat saaneet alkunsa jostain teinivuosilta, osa on tipahdellut matkan varrella pois kyydistä ja muutamiin uusiin ystäviin teen tuttavuutta parhaillaan.

Toinen vähän samantyyppinen harrastus on postcrossing jossa olen ollut nyt mukana reilut 5 vuotta. Lyhyesti idea on siis lähettää postikortti randomina valitulle vastaanottajalle mihin päin maailmaa tahansa ja yhtä lähetettyä korttia vastaan myös saat yhden kortin. Miten paljon upeita kortteja tähän maailmaan mahtuukaan! Olen viidessä vuodessa lähettänyt n.350 korttia, välillä on pidempiäkin taukoja ettei korttien lähettäminen kiinnosta, mutta sitten se into taas jostakin löytyy. Lisäksi foorumin puolella tulee tehtyä enemmän vaihtoja, eivätkä nämä vaihdot ole pelkästään postikortteja, paketteihin kääriytyy mm. suklaata, kirjepapereita, kirppislöytöjä ja mitä milloinkin. Ihania ihmisiä olen postcrossingin kautta tavannut!

Kuvista voi ehkä päätellä että mulla on pieniä hamsterin oireita :) Myönnän että jos näen jossain ihania kirjepapereita, tarroja tai postikortteja, en voi olla ostamatta niitä. Sitten joudun käymään itseni kanssa kauhean keskustelun, että raskin niitä käyttää ja lähettää eteenpäin :) Minulla on muutama suosikki-nettikauppa joissa tulee vierailtua säännöllisesti ja tilattua "kaikkea tarpeellista", vaikka en oikeasti tarvisi yhtään mitään. Nettishoppailu onkin yksi salainen paheeni, pitääkin joskus kertoa siitä enemmän...





1 kommentti:

  1. kirjeet ja kirjeenvaihto <3 kirjepapereita, kortteja ja tarroja hamstraan minäkin, vaikkaa kaapit pullollaan.

    VastaaPoista